Politycy to podczas kampanii parlamentarnej czy prezydenckiej najbardziej rozpoznawalni i potrzebni w mediach ludzie. Ich udział w kampanii jest niezbędny do odniesienia sukcesu, ale tylko złudzeniem jest przekonanie, że politycy biorący udział w kampanii sami decydują, gdzie pojechać, co powiedzieć i jak się zaprezentować. Mają swoich specjalistów od public relations i strategicznego planowania, którzy na bieżąco nie tylko planują i realizują kampanie swojego kandydata, ale także starają się śledzić ruchy rywali i odpowiednio się do nich przygotowywać, czasami posługują się nieczystymi zagraniami jak chociażby kontrolowane przecieki do prasy i mediów mające na celu oczernić kontrkandydata. Dla specjalistów od wizerunku praca nie kończy się jednak w momencie, gdy polityk zdobędzie mandat i zajmie już swoją funkcję. Ich praca polega na towarzyszeniu swojemu pracodawcy w każdym momencie, gdy jego wizerunek jest poddawany pod krytykę medialną a że ta praktycznie nigdy nie ustaje – nigdy nie ustaje też potrzeba wizerunkowego zarządzania.