W ciągu kilku ostatnich lat obserwujemy w naszym kraju bardzo szybki rozkwit poszczególnych rodzajów mediów: przybywa kanałów radiowych i telewizyjnych, Internet coraz bardziej rozbudowuje poszczególne portale, prasa coraz częściej przybiera formę wydania elektronicznego. Nawet mniejsze miasta maja ambicje, aby posiadać swoje lokalne telewizje czy lokalne stacje radiowe, to samo dotyczy prasy lokalnej. Wszystko to jest możliwe wobec faktu, że w bardzo dużym zakresie reklama jest właśnie dźwignią tych wszystkich przedsięwzięć. Czy tego chcemy, jako konsumenci multimediów, czy nie, to taka sytuacja na pewno nie ulegnie zmianie – reklama i media są ze sobą nierozerwalnie związane. I nie ma tu znaczenia, że nie bardzo lubimy, kiedy na nasze skrzynki mailowe przychodzi cała masa przeróżnych linków z reklamami, albo też podczas czytania artykułu w Internecie wyskakują nagle okienka z reklamami, które chcemy szybko zamknąć, jednak ten krzyżyk ucieka nam spod myszki, nie pozwalając zamknąć danej reklamy. Podobnie rzecz wygląda w telewizji, kiedy w przerwie pomiędzy programami widzimy niekończące się, czasem trwające nawet po kilkanaście minut reklamy, a jeszcze bardziej jesteśmy poirytowani, kiedy reklamy są emitowane podczas oglądania interesującego filmu. Bywają nawet sytuacje, że w oczekiwaniu na ciąg dalszy filmu przełączymy kanał, a w efekcie zapominamy już, co oglądaliśmy i na którym kanale. Jednak nie denerwujmy się, reklama była emitowana, jest i na pewno będzie też w przyszłości.