Wśród wielu polskich grup społecznych krąży opinia że Polska to kraj mało atrakcyjny turystycznie. Polacy wolą wyjeżdżać za granicę naszego kraju aby zwiedzać tamte zabytki korzystać z cudzych uroków tym samym zapominając o polskich atrakcjach turystycznych, które mają ( można powiedzieć ) na miejscu. W tym przypadku sprawdza się powiedzenie „ Najciemniej jest pod latarnią” ta ciemność zasłania polakom nasze dobra turystyczne i zmusza ich do wyjazdu. Następnym czynnikiem staje się moda na niektóre kraje europejskie jak na przykład na Chorwację. Ta moda nie jest wynikiem wysokich standardów itp lecz dobre kampanii marketingowej tego kraju. Od jakiegoś czasu zawsze przed sezonem letnim można w telewizji polskiej zauważyć reklamówkę Chorwacji która zachęca do spędzanie wakacji nad Adriatykiem. Błędem jest że Polska nie prowadzi takich kampanii. Mogli by promować np. Atrakcje w Zakopanem, spokojne wczasy na mazurach, słoneczny Bałtyk itp. Nie odbiegamy standardami od innych krajów europejskich np szlaki zakopiańskie prowadzące przez piękne Tatry to jedne z najlepiej przygotowanych i najbardziej urokliwych w Europie. O tym oczywiście nie wiemy bo nie jesteśmy odpowiednio poinformowani. Takie reklamówki na pewno by zmieniły naszą opinię wystarczy podać tylko przez media takie jak telewizja i internet informacje o Zakopanem i na pewno efekty były by widoczne p kilku miesiącach a nawet tygodniach takiej kampanii. Dlatego pozostaje tylko życzyć przyjaciołom polakom uroczych i miłych wakacji w Polsce.