Zapachy zapamiętujemy na wiele lat. Niech zapach Twojej firmy dobrze kojarzy się klientom

0
49

Lubimy miejsca, które elegancko wyglądają oraz w których ładnie pachnie. Automatycznie uznajemy je za bardziej przyjazne oraz komfortowe – pragniemy w nich przebywać jak najdłużej. Dzięki odpowiedniemu zapachowi możemy stworzyć w pomieszczeniu ciekawy nastrój, a to na pewno wpłynie na ocieplenie naszego wizerunku w oczach klientów.

Każdemu przedsiębiorcy niezależnie od prowadzonego biznesu zależy na tym, aby mieć dobrych, regularnie wracających i zadowolonych klientów. W tym celu przedsiębiorcy podnoszą jakość usług, kuszą promocjami, organizują konkursy. Wszystko to ma służyć poprawieniu wizerunku oraz budowaniu świadomości marki. Wszystkie te działania muszą być przemyślane oraz stosowane z rozwagą, aby przyniosły skutek. Swój wizerunek możemy budować również bardziej niestandardowo wykorzystując marketing zapachowy. Ta subtelna forma reklamy zyskuje coraz więcej zwolenników.

Dlaczego zapach jest tak ważny?

Człowiek wyczuwa zapachy w momencie, gdy nabiera powietrza nosem. To właśnie dzięki zapachowi poznajemy otaczający nas świat, możemy wyczuwać zagrożenia oraz odpowiednio wcześniej na nie reagować. Zapach może również wpływać na nasz nastrój – powodować, że jesteśmy pozytywnie nastawieni i chętni do działania. Wynika to z faktu, że ludzki mózg rejestruje bodźce pochodzące z węchu dużo szybciej niż te pochodzące ze wzroku, smaku czy dotyku. Zapach potrafimy zapamiętać na wiele lat i wracać do niego wspomnieniami.

Jak działa marketing zapachu?

Podstawą są dyskretnie zamontowane aromatyzatory pomieszczeń. Dostarcza je (wraz z odpowiednimi kompozycjami zapachowymi) firma EMKA S.A z Żyrardowa. Aromatyzatory rozpylają zapachową mgiełkę w pomieszczeniu tworząc nastrój adekwatny do prowadzonego biznesu. Przedsiębiorca może wybrać jedną z wielu kompozycji zapachowych, wśród których można wymienić chociażby: orientalną, spożywczą, morską, cytrusową, żywą, kwiatową lub owocową – wszystko w zależności od rodzaju pomieszczenia.

Po co inwestować w dobry zapach w firmie?

Klienci lubią przebywać w pomieszczeniach, które ładnie pachną. Chętnie spędzają w nich czas robiąc zakupy lub korzystając z różnego rodzaju usług. Odwiedzając piekarnię i czując unoszącą się woń świeżego pieczywa pragniemy dokonać zakupu. Przebywając w restauracji i czując aromaty przypraw jesteśmy przekonani o tym, że w tym właśnie miejscu serwuje się najlepsze jedzenie. Zapach buduje więc pozytywny nastrój, a ten jest tak samo ważny, jak dobra usługa.

Aromamatketing pozwala na wywołanie u klienta (często potencjalnego) ściśle określonych reakcji. Reakcje te mogą bezpośrednio przełożyć się na dokonanie zakupu bądź skorzystanie z takiej czy innej usługi. Marketing zapachowy może być stosowany w różnych miejscach, w:

– sklepach,
– salonach kosmetycznych, fryzjerskich, SPA,
– kinach,
– biurach,
– kawiarniach, cukierniach, restauracjach czy kwiaciarniach.

Zapach, a pozytywny wizerunek firmy

Wykorzystywanie zapachów to jedna z form budowania pozytywnego wizerunku własnej firmy. Pachnące biuro, sklep czy restauracja są chętniej odwiedzane przez klientów oraz lepiej zapamiętywane. Dodatkowym plusem wynikającym ze stosowania aromamarketingu jest również dyskrecja. Delikatnie rozprzestrzeniający się zapach np. orientalny czy spożywczy pozytywnie wpływa na nastrój klienta, nie jest przy tym agresywny i nie odwraca jego uwagi od zakupów. Miejsce, które dobrze pachnie jest uznawane za bardziej luksusowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here