Joga dla ciała i umysłu

0
75
joga

Już 4 tys. lat temu praktykowano ją w północnych Indiach, obecnie jest popularna na całym świecie, również w Polsce. Miłośników jogi jest coraz więcej, świadomość korzyści z niej płynących jest dzisiaj na tyle duża, że na stałe została wpisana w harmonogram zajęć wielu klubów fitness. Zgodnie z filozofią jogi wszelkie zaburzenia zdrowotne stanowią efekt braku równowagi pomiędzy 3 sferami należących do natury świata i umysły. Są to jasność i czystość, dynamizm i inercja.

Jak joga wpływa na Twoje ciało?

Jej podstawową zaletą jest to, że oddziałuje na człowieka w sposób holistyczny, pozytywnie wpływa na ludzkie ciało, umysł i duszę. Ćwiczenia wzmacniają mięśnie, a ciało zyskuje większą stabilność i sprawność. Aktywują układ krwionośny i oddechowy, dotleniają organizm i poprawiają koncentrację.

Jogę uznaje się za skuteczny środek antystresowy. Ćwiczenia poprawiają gibkość i uelastyczniają ciało, a także sprzyjają zmniejszeniu objętości tkanki tłuszczowej. Ponadto sprzyjają pracy nad prawidłową postawą. Joga w Poznaniu i innych dużych miastach to trening polegający na dynamicznej zmianie pozycji ciała, która oddziałuje również na organy wewnętrzne, poprawiając jednocześnie przepływ krwi i limfy. Osoby uczestniczące w zajęciach odczuwają większą świadomość własnego ciała.

Prozdrowotne właściwości jogi

Joga pomaga w leczeniu wielu dolegliwości. Ważne są w niej nie tylko odpowiednie ćwiczenia, ale też zasady oddechu. Joga sprzyja redukcji stresu i niepokoju, pozwala złagodzić lęki oraz jest doskonałym lekiem na bezsenność i trudności w zasypianiu. Dzięki pracy nad prawidłowym oddechem, polecana jest osobom chorującym na astmę, a jej uspokajający i wyciszający charakter wspomaga łagodzenie objawów autyzmu, a także zmniejszeniu różnego rodzaju dolegliwości bólowych. Joga w Poznaniu, która jest w ofercie m.in. klubu fitness Niku, ukierunkowana jest na wzmocnienie mięśni i uwolnienie ich napięcia. Ćwiczenia dodatkowo poprawiają siłę, kondycję i elastyczność ciała oraz obniżają ciśnienie tętnicze krwi.

Dla kogo największe korzyści?

Joga jest formą aktywności bardzo bezpieczną, ćwiczenia mogą wykonywać zarówno osoby zdrowe, jak też zmagające się z wieloma dolegliwościami, jest polecana nawet dzieciom i osobom starszym.

Joga w Poznaniu i innych dużych miastach to dobry sposób, aby rozpocząć regularną aktywność fizyczną. Jest doskonałą opcją dla początkujących, którzy w ferworze codziennej pracy dotychczas nie uprawiali żadnego sportu i ich ciało oraz organizm ucierpiał na skutek braku ruchu. Na jogę powinny się również zdecydować osoby zmagające się z bólem będących efektem siedzącego trybu życia. Szczególnie są to bóle pleców i karku, a także sztywność mięśni. Ćwiczenia z jogi pomagają uelastycznić przykurczone mięśnie, rozluźnić mięśnie napięte oraz wzmocnić przeciążony kręgosłup.

Są to ponadto zajęcia, które świetnie sprawdzają się jako terapia antystresowa. Stany depresyjne, wahania nastrojów i rozdrażnienie – joga to bez wątpienia uspokajające lekarstwo. Ćwiczenia dotleniają organizm i przywracają w naturalny sposób wewnętrzną równowagę. Joga nie wymaga dużego wysiłku i zwinności, może pomóc w leczeniu nadciśnienia oraz osobom cierpiącym na choroby serca. Zajęcia sprzyjają usprawnieniu przepływu krwi w organizmie, co przekłada się na przywrócenie normy ciśnienia tętniczego.

Uspokajająca, dotleniająca organizm, odstresowująca i uelastyczniająca całe ciało joga to balsam dla ciała i duszy. Kultura indyjska coraz silniej zakorzenia się w europejskich praktykach, a my jesteśmy coraz bardziej otwarci na nowe formy aktywności fizycznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here